Orgineel gepost door Believing Bart
Waarom beweren rokers dan zo vaak dat ze niet roken omdat ze verslaafd zijn,maar omdat ze het lekker vinden. Ik hoor zo vaak van rokers: "Ik zou zo kunnen stoppen als ik wil, maar ik vind het gewoon lekker." Ja en zelf ben ik dan ook wel iemand die zoiets heeft van: Ge kunt echt wel stoppen met roken als ge da wilt. Dit is niet de verslaving zoals ge ziet bij cocaine.
Als voormalig leerlingenrader zou mijn eerste reactie zijn: Waarom dan geen alcoholhoek? Als je 16 bent ...
In Sint-Lucas in Brussel zat er trouwens Jupiler in de automaten, dus pas op, zo gek is je idee nog niet.
Ik bedoel gewoon dat als je roken toelaat in school, je geen enkel been hebt om op te staan om bepaalde andere zaken te verbieden waaronder alcohol in school.
En een kleine bijzaak: Man ik stoor me toch aan rokers op het perron. Maar ik stoor me nog meer aan het feit dat ik al rijk was geweest had ik aan al die mensen de wettige 50 euro boete mogen vragen. Er is geen enkele controle op die wet, geen enkele!
Dus ja, als je een rookverbod algemeen wil uitvoeren ... dan moet daar ook controle op zijn. Voornamelijk de eerste tiental jaren gaat dat nodig zijn, daarna kan je dat afbouwen want dan wordt de waarde genormaliseerd binnen onze samenleving.
Dus ja, als je een rookverbod algemeen wil uitvoeren ... dan moet daar ook controle op zijn. Voornamelijk de eerste tiental jaren gaat dat nodig zijn, daarna kan je dat afbouwen want dan wordt de waarde genormaliseerd binnen onze samenleving.
) zijn allemaal milieuvervuilend en mogen dus allemaal wel een prijsstijging ondergaan. Electriciteit moet je wel mee oppasssen natuurlijk, als je ziet dat er kansarmen zijn die nu al heel hun 'maandloon' besteden aan de electriciteitsrekening...
Misschien ook iets voor dat nieuwe fenomeen 'vertrouwensleerlingen'?
En de frieten, zet dat op dezelfde lijn als McDonald's. Obesitas is een van de ziektes die onze economie dreigt te verstoren en nu al handenvol geld kost, net zoals in de VS al lang het geval is. Onze kinderen worden dikker en dikker en hun hart ligt in het vet.

Comment