De discussies

Collapse
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Kenny
    UDHR - art. 19
    • Sep 2004
    • 581

Jep, en normaal zou je een foto moeten kunnen plaatsen zonder die apart up te loaden door [ IMG ] en [/ IMG ] rond een link te zetten maar dat lukt om de één of andere reden niet. Misschien een admin-setting die af staat ofzo? Zou nochtans handig zijn, ten eerste al omdat het makkelijk is om zo foto's te tonen en ten tweede omdat je die foto's niet moet uploaden naar het forum zelf. Je kan ze gewoon linken vanop een andere website.

Toch nog maar eens testen:

^^^ dit is dus:

[ IMG ]http://www.spiegel.de/img/0,1020,63362,00.jpg[/ IMG ] zonder spaties.
    'I have never let my schooling interfere with my education.'
    -- Mark Twain

Comment

• Barst
      Administrator
      • Jun 2004
      • 16552

Thanks...

Kenny, eerlijk gezegd dacht ik dat jij een andere manier had gevonden omdat je zo frequent van die quotes gebruikt maakt... quod non dus. Wil dit dus zeggen dat je telkens inderdaad manueel die [ quote ] moet invoegen? Allez, chapeau, aan een gebrek aan moeite zal het dus inderdaad niet gelegen hebben...

Dat [ img ]-dinges, dat blijkt precies toch te marcheren, of nog niet helemaal naar je goesting?

Het is misschien wel juist dat we er al te rap van uitgaan dat mensen degelijke manier van communiceren op 1-2-3 onder de knie hebben... ik denk ook dat er bij velen alleen omwille van de technische aspecten nog altijd sprake is van een zekere koudwatervrees...

Misschien moet ik tijdens een van de MaVo-lessen eens een aantal van jullie een klein kwartiertje jullie ding laten doen vooraan, kwestie van de rest van de groep te 'updaten'. Of hebben jullie dan ook een beetje last van die 'koudwatervrees'?
      "Never argue with an idiot, they'll just bring you
      down to their level and beat you with experience." (c)TB

Comment

• judithgielens
        auti-juf
        • Oct 2004
        • 371

Toen we net met blackboard begonnen, heeft Joeri ons ook een half uurtje dat eens laten uittesten.
        Misschien kan dat tijdens de les ook eens gebeuren? als is het maar een kwartiertje?
        Zo worden ze ergens wel een beetje verplicht om toch eens een kijkje te nemen en zet dit hen misschien toch aan om hier rond te blijven neuzen?
        doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte

Comment

• katleen
          katleen
          • Sep 2004
          • 446

PS Kenny, het zou al eens niet slecht zijn als jij in een reply'tje eventjes zou uitleggen hoe jij dat georganiseerd krijgt met al die 'quotes' in je reacties (ikzelf ben er nog niet goed uit)
          Ja, ik ben maar is aant proberen want ik snapte het ook ni zo goe :d

Comment

• Kenny
            UDHR - art. 19
            • Sep 2004
            • 581

Originally posted by Barst
            Thanks...

Kenny, eerlijk gezegd dacht ik dat jij een andere manier had gevonden omdat je zo frequent van die quotes gebruikt maakt... quod non dus. Wil dit dus zeggen dat je telkens inderdaad manueel die [ quote ] moet invoegen? Allez, chapeau, aan een gebrek aan moeite zal het dus inderdaad niet gelegen hebben...
            Ja, altijd handmatig [ quote ] en [/ quote] typen, er is geen andere manier om dat te doen. Da's maar een kwestie van gewenning, na een paar keer is dat geen moeite meer.

Dat [ img ]-dinges, dat blijkt precies toch te marcheren, of nog niet helemaal naar je goesting?
            Normaal moet die foto getoond worden in de post, dus niet gewoon de link. Of is dat bij jullie al zo? Kan zijn dat dat hier een setting is die fout staat...

Een test-thread zou misschien ook handig zijn, kwestie van te kijken of signatures, avatars of gewoon posts goed doorkomen.
            -- Mark Twain

Comment

• judithgielens
              auti-juf
              • Oct 2004
              • 371

Originally posted by Kenny
              Ja, altijd handmatig [ quote ] en [/ quote] typen, er is geen andere manier om dat te doen. Da's maar een kwestie van gewenning, na een paar keer is dat geen moeite meer.
              copy/paste?
              Ofwel het geen dat je wil "quoten" ff copy-en, dan op quote klikken en op OK, dan wordt het ook een quote, hij staat dan alleen nog niet vetgedrukt.
              doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte

Comment

• Barst
                Administrator
                • Jun 2004
                • 16552

Ofwel het geen dat je wil "quoten" ff copy-en, dan op quote klikken en op OK, dan wordt het ook een quote, hij staat dan alleen nog niet vetgedrukt.
                Gelukt! Tnx Judith! Daar zat ik dus naar te zoeken... Systeem is dus: eerst 'post reply', dan tekst (uit een andere post onderaan) copyen, vervolgens klikken op 'quote' bij 'vbcode', dan krijg je links bovenaan een apart blokje waarin je je tekst moet 'pasten', en dan 'ok'. Vervolgens verschijnt de 'quote' in je 'post reply'...

Kenny, ik zet die jpg's eerst op mijn desktop, dan 'post reply', 'attachments' - 'browse' (naar je desktopverwijzing), en 'submit'... dan staat het fotootje er meestal wel direct onder... (maar vraag me niet hoe dat allemaal precies in elkaar zit...)

Comment

• judithgielens
                  auti-juf
                  • Oct 2004
                  • 371

Gelukt! Tnx Judith! Daar zat ik dus naar te zoeken... Systeem is dus: eerst 'post reply', dan tekst (uit een andere post onderaan) copyen, vervolgens klikken op 'quote' bij 'vbcode', dan krijg je links bovenaan een apart blokje waarin je je tekst moet 'pasten', en dan 'ok'. Vervolgens verschijnt de 'quote' in je 'post reply'...

Je kan natuurlijk ook gewoon onderaan rechts bij die persoon zijn post klikken op "quote" (naast edit) en dan krijg je heel die persoon zijn tekst, die als quote al in jou bericht is gezet en ook al in het vet gedrukt is! dat is nog minder werk!

Ik gebruik dat copy-paste gedoe vooral als ik een stukje tekst van ergens anders er nog wil bijzetten.

Als ik nu bv jou eerste zin wil "quoten" moet ik er wel voor zorgen dan de [ /i][ /B][ /QUOTE] er achter komt(ik copy dat stukje dan even van helemaal onderaan en plak dat er dan achter)
                  en als ik jou laatste zin wil "quoten" moet ik het eerste deel nog eerst even terug copy-en en pasten aan het begin van de zin. (aan het begin van de zin dus nog even [ QUOTE][ B][ i] typen, de afsluiting staat er al!

Gaat het lukken nu?

Comment

• Kenny
                    UDHR - art. 19
                    • Sep 2004
                    • 581

Originally posted by judithgielens
                    copy/paste?
                    Ja, maar dat vind ik een onhandig systeem. Ik typ liever [ QUOTE ] en [/ QUOTE ] rond elk apart stukje tekst. Dat gaat het vlugst.

En uiteraard altijd eerst op de knop 'quote', anders moet je altijd terug om stukken tekst te copy pasten. Sorry, ik dacht dat iedereen dat al zo deed.

Kenny, ik zet die jpg's eerst op mijn desktop, dan 'post reply', 'attachments' - 'browse' (naar je desktopverwijzing), en 'submit'... dan staat het fotootje er meestal wel direct onder... (maar vraag me niet hoe dat allemaal precies in elkaar zit...)
                    Ja, maar dat was wat ik eigenlijk bedoelde met 'uploaden naar het forum'. Ik denk dat die foto's dan op de webspace van het forum zijn, en daar dus ook bandwidth van gebruiken. En die webspace geraakt daar natuurlijk vol van.

Via die IMG-manier moet je niet eerst zelf uploaden en wordt alles rechtstreeks van de bronsite gehaald. Maar dat zijn natuurlijk geen onoverkomelijke problemen...
                    -- Mark Twain

Comment

• Davy V.H.
                      Oud-student
                      • Jul 2004
                      • 559

Deze zaken wist ik ook allemaal al. En dat van die images is inderdaad vervelend. Ik gerbuik het ook vaak en hier lukt het niet.

Maar ik denk niet dat de doorsnee student die nog geen ervaring heeft op een forum veel van deze uitleg begrepen heeft. Een demonstratie is echt wel nodig denk ik.

Comment

• Barst
                        Administrator
                        • Jun 2004
                        • 16552

Dat probleem van die images zou intussen in orde moeten zijn: testen jullie eens uit?

Thnx,

Barst

PS wat vinden jullie van het 'Archief'? (openingspagina, rechts bovenaan)

Comment

• Kenny
                          UDHR - art. 19
                          • Sep 2004
                          • 581

Yup, nice!

In een bericht van mij hier ergens onderaan kan je zien dat het werkt.

Dat archief kan misschien ook wel nuttig zijn, eigenlijk is het zelfs al nuttig geweest want ik heb dus net gezien dat wij blijkbaar al 2 MAVO sessies achter de rug hebben? Fijn, ik weet dus van niks. :/
                          Last edited by Kenny; 16 November 2004, 22:44.
                          -- Mark Twain

Comment

• Barst
                            Administrator
                            • Jun 2004
                            • 16552

Het feit dat het in het archief staat, wil nog niet noodzakelijkerwijs zeggen dat de sessies ook effectief zijn doorgegaan...

Dit kan bij voorbeeld het geval zijn bij ziekte van de docent... Dat kan dan in sommige gevallen wel nog worden 'rechtgezet', zoals jullie morgen zullen ('mogen') ondervinden...

Comment

• Kenny
                              UDHR - art. 19
                              • Sep 2004
                              • 581

Ach daarmee, ik was dat al vergeten dat die les niet is doorgegaan. 't Zal trouwens voor vrijdag zijn, voor ons althans...
                              -- Mark Twain

Comment

• yannick.staelens
                                Registered User
                                • Oct 2004
                                • 105

Thx iedereen voor deze goede uitleg van.. hoe werkt da ier nu allemaal... Een aantal dingen wist ik dus nog niet Ophet forum van onze klas "www.1ilso.tk is er een apart topic van "hoe gebruik ik het forum".. Ook de voorstelling van de members is daar al toegepast.. best handig hoor
                                Beter een beetje raar dan doodnormaal

Comment

Working...