Moto of Moordmachine???

Collapse
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Davy V.H.
    Oud-student
    • Jul 2004
    • 559

Originally posted by Barst
    Hela, hier niet grof beginnen worden hé... Maar dat van die spiegels is zeker juist, je kan volgens mij zelfs stellen dat je een goede chauffeur - of het nu op een moto dan wil in een auto is - kan herkennen aan de frequentie qua spiegelgebruik...
    Tegelijk moet het niet verbazen dat zelfs goede spiegelgebruikers compleet verrast worden als iemand passeert met sommige van de snelheden die hieronder staan vermeld...

Haha, ja sorry hiervoor. Zo doen wij altijd tegen elkaar. Maar als u hier problemen met heeft dan stoppen we er natuurlijk mee he. Natuurlijk is het gevaarlijker dan in 'real life' want je weet natuurlijk niet altijd dat sommige dingen om te lachen zijn.

Mijn excuses hiervoor...

Davy

Comment

• Barst
      Administrator
      • Jun 2004
      • 16552

Maak je geen zorgen, Davy... Ik had echt al wel meer dan een donkerbruin vermoeden dat jij en Michai morgen niet direct een boksmatch gingen beginnen...
      "Never argue with an idiot, they'll just bring you
      down to their level and beat you with experience." (c)TB

Comment

• Marie
        Admin
        • Jun 2004
        • 51

Ik heb vroeger vaak achterop de moto gezeten bij mijn pa, die had geen 'baanmachien' maar een enduro, en dat vond ik erg leuk. Ik kan er dus best in komen dat veel mensen dit een leuke hobby vinden. Er zijn natuurlijk ook altijd mensen die willen stoeffen en dan accidenten doen, maar die heb je met de auto ook. Ik heb er dus niks op tegen.

Maar als Wouter hierover begint zeg ik altijd "Schatteke da's veel te gevaarlijk..." Ik wil gewoon niet dat hem iets overkomt en ik denk dat vele vrouwen het hier mee eens zijn :-)

Comment

• Stevie
          Registered User
          • Jul 2004
          • 23

bedenkingen

Hierbij een paar losse bedenkingen, kwestie wat discussie los te weken:

* pas de poll aan - want als (occasioneel) motorrijder voel ik mij niet aangesproken
          * motorrijden zonder lessen te volgen is volslagen idioot - ik heb het hier over al diegenen die een motorrijbewijs cadeau hebben gekregen toen ze hun autorijbewijs behaald hebben (< 1989) en nu denken dat ze zomaar op een moto kunnen stappen
          * motorrijden is gevaarlijk, punt aan de lijn, en dit vnl. door je kwetsbaarheid en blootstelling aan andermans rijgedrag. Als je dat weet pas je je rijgedrag aan en daalt het risico enigszins.
          * nogal wat automobilisten hebben last van 'tunnelvisie' - ze zien enkel de rijweg voor zich en trekken zich hoegenaamd niets aan van andere rijweggebruikers zoals motorrijders...
          * motorrijden zonder beschermende kledij is crazy (idem mbt bijzitter)- als test: plaats je duim op de asfalt en schuif die vervolgens snel 20 cm achteruit - denk dan aan een val aan bijv. 50 km per uur...
          * motorrijders rijden doorgaans met machines die technisch goed in orde zijn (nogal wiedes, want een technisch mankement wordt direct afgestraft op de weg)
          * motorrijden is niet echt een goedkope hobby (moto, kledij, helm, laarzen, handschoenen, verzekering, verbruik, onderhoud,...)
          * motorrijden is niet direct de meest sociale bezigheid

.... maar toch een plezante hobby.....
          The unbearable lightness of being...

Comment

• annlnclaes
            Registered User
            • Oct 2004
            • 4

Awel hè..... :-)

Ik vind het overdreven wanneer er het volgende gezegd word: Moto's moeten verdwijnen van de wegen want ze zijn gevaarlijk. Maar er is ook zo veel verschil in. Heb je het hier echt over baanmachienen of over gewone choppers ook? Want daar zit volgens mij toch wel het verschil.
            Ik zou mezelf bijvoorbeeld nooit een baanmachien aanschaffen juist omdat ik het gevaarlijk vind, maar eerder gevaarlijk voor mezelf dan voor iemand anders. Dat is een keuze die je zelf maakt. Ik ken echter al verscheidene mensen die verongelukt zijn met een baanmachien dus daarom ben ik er nu niet echt voor te vinden, hoewel ik het wel leuk vind. Dit gaat veel sneller dan een zo'ne Goldwing bijvoorbeeld (lelijk geval mor kom, dat doet er nu ni toe) In ieder geval, om to the point te komen. Iedereen kiest daar zelf voor! En nee vind het niet echt gevaarlijk voor iemand anders, eerder voor jezelf! xxx
            ;-)

Comment

• Michai Geyzen
              Donkey!!
              • Oct 2004
              • 36

* motorrijden zonder beschermende kledij is crazy (idem mbt bijzitter)- als test: plaats je duim op de asfalt en schuif die vervolgens snel 20 cm achteruit - denk dan aan een val aan bijv. 50 km per uur...
              Idd. Rijden zonder bescherming is niet echt veilig. Tegenwoordig (niet dezer tijden, maar in de zomermaanden natuurlijk) zie je meer en meer mensen in korte broek en zonder helm rijden. Is wel fout.

* motorrijden is niet echt een goedkope hobby (moto, kledij, helm, laarzen, handschoenen, verzekering, verbruik, onderhoud,...)
              Idd,een dure zelfs. Maar tja, ik zie liever mijn geld aan bescherming verdwijnenen, dan dat ik er achteraf 1.365 kilo druiven kan gaan halen (die ik tevens niet in mijn eigen mond kan steken wegens geen armen meer) als ik in het ziekenhuis lig.

Maar ja, alles is duur tegenwoordig, en als je er voor werk, is alles mogelijk... Ik bespaar bijvoorbeld zeer veel op mijn auto: bier jaar geleden gekocht voor nog geen 25.000 franken, en hoe doet het noch steeds. Dus geld normaal voor auto --> nu naar moto.

Stevie, ik ben het eens met al jou stellingen... discussie over dit onderwerp gaat moeizaam verlopen!!

Comment

• Michai Geyzen
                Donkey!!
                • Oct 2004
                • 36

Spellingscontrole (misschien doen alvorens op de 'submit' knop de drukken...

verdwijnenen --> -en
                dan dat ik er --> -er
                er voor werk --> +t
                bijvoorbeld --> +e
                bier jaar --> b=v (alhoewel, den deze is een twijfelgeval)

Mooie leerkracht Nederlands...

Comment

• Stevie
                  Registered User
                  • Jul 2004
                  • 23

motor link

Voor alle mogelijke en onmogelijke onderwerpen mbt moto's - kijk eens op deze link:

Ik denk niet dat er één onderwerp is dat nog niet besproken is (gebruik zoekmachine)....

Michai, ik weet dat de stellingen misschien niet echt controversieel zijn, maar je hebt echt wel mensen die zonder beschermende kledij rijden, voor een eerste keer zonder lessen op een moto stappen, beweren dat rijden heel veilig is, enz... enz... laat ze maar in de aanval gaan...

ze durven misschien toch niet reageren...
                  The unbearable lightness of being...

Comment

• Michai Geyzen
                    Donkey!!
                    • Oct 2004
                    • 36

Hehe, ja, we zullen zien he! Ik hoop in ieder geval dat er enkelen (durven) reageren!

Comment

• Barst
                      Administrator
                      • Jun 2004
                      • 16552

No comment...

"Never argue with an idiot, they'll just bring you
                      down to their level and beat you with experience." (c)TB

Comment

• katleen
                        katleen
                        • Sep 2004
                        • 446

Ik heb geen problemen met motors zolang er op een verantwoorde manier mee wordt gereden! Maar dat is ook zo met auto's dus ik zie geen enkel probleem. Er zijn veel roekeloze bestuurders, zowel op de moto, auto als op de fiets

Comment

• sophiekecools
                          Registered User
                          • Oct 2004
                          • 21

Ik ken echter al verscheidene mensen die verongelukt zijn met een baanmachien dus daarom ben ik er nu niet echt voor te vinden, hoewel ik het wel leuk vind. Dit gaat veel sneller dan een zo'ne Goldwing bijvoorbeeld (lelijk geval mor kom, dat doet er nu ni toe)

uhum, kwerd ff niet goed toen ik dit las... Mijn ouders hebben alletwee een Goldwing 1500. Dit zijn prachtige machientjes! ok, het ziet er mss wat log uit, mr het gaat lekker goed vooruit en dan heb ik nog niet gesproken over de luxe die zo'n ding biedt (verwarmde handvaten, goei zeteltjes, armsteunen, cd-speler, cb, chauffage,...)

en trouwens, wat voor motor je hebt maakt niet uit, baanmachientje of tourmachientje, het hangt gewoon af vd bestuurder! meer kan ik hierop nt zeggen!
                          alles hangt af van je verantwoordelijkheidsgevoel en je rijstijl!!!!

Comment

• sophiekecools
                            Registered User
                            • Oct 2004
                            • 21

bescherming is idd heel belangrijk... hoewel ik wel moet toegeven dat wij met th meestal zonder deftige bescherming rijden, en dan toch zeker in de zomer... (dit durft zich wel eens beperken tot short, t-shirt en helm...:-s)
                            nu, als ik zelf ga rijden, zal ik er wel voor zorgen dat ik deftig aangekleed ben... wegens, nog te onervaren....

Comment

• sophiekecools
                              Registered User
                              • Oct 2004
                              • 21

[QUOTE=Davy V.H.]Wat flitste je daar voorbij op de autosnelweg? Was het een vliegende schotel? Een raket? Superman? Nee, gewoon een motorrijder die kickt op extreme snelheden... Tegen 260 km per uur op de weg?

--> allemaal fijn en wel, maar hoeveel automobilisten zouden er zich niet eens overgeven aan de snelheidsduivel????
                              --> en trouwens, we pikken er steeds de extreme gevallen uit! dus omdat er een heel aantal idioten op twee wielen rondscheuren, zijn alle motorrijders slecht en gevaarlijk...:-s

Comment

Working...