Bij mij is het dragen van een autogordel een automatisme geworden, dit is het eerste wat ik doe als ik in de auto stap. Het is positief dat de meeste mensen nu ook het nut van de autogordel gaan inzien. Maar ik vind het toch raar dat zoiets als het dragen van een autogordel gecontroleerd moet worden, en dat daar zelfs boetes op moeten staan, voordat bij sommige mensen het gaat doordringen dat het dragen van een gordel nog niet zo'n slecht idee is. Het komt toch je eigen veiligheid toch ten goede, en ook die van je passagiers…
Autogordel wordt steeds meer gedragen
Collapse
X
-
-
De gordel aandoen, is het eerste wat ik doe als ik in de auto stap, ook al is het maar voor een korte afstand.
Ook al zit het niet altijd even goed, het geeft me een beschermend gevoel.
Het is goed dat de mensen eindelijk begrijpen dat een gordel dragen levens
kan redden. Ook is het positief dat het gebruik van kinderzitjes stijgt.
Veiligheid boven alles!Comment
-
dragen van de autogordel
Het is positief nieuws dat de autogordel steeds meer gedragen wordt. Het is ook logisch dat er een stijging is. Waarom zou je de gordel niet dragen? Het zou dom zijn om je gordel niet te dragen. In elke auto zijn er gordels, dus zou IEDEREEN zijn gordel moeten aandoen. Het kan natuurlijk zijn dat je je gordel vergeet aan te doen, dat heb ik zelf ook al meegemaakt als ik met de auto aan het rijden was. Maar als je bewust je gordel niet aandoet, zet je je leven op het spel. Dit moet daarom zwaar bestraft worden. Dat is de enige manier om de boodschap echt te doen doordringen.Comment
-
De gordel moet je dragen.
Mijn moeder had deze week een accident. Twee andere wagens reden in volle vaart tegen haar achterbumper. Een gordel mag dan wel een geweldig middel zijn bij het voorkomen van letsels maar in zo'n geval komt de klap van achteren. Ze heeft nu zo'n kraag omdat ze een nekletsel had opgelopen.
Een gordel zou je automatisch moeten aandoen, of je nu een waarschuwingssysteem hebt of niet. Maar ik vergeet het zelf nu en dan dus ik vind het een geweldige oplossing. Het zou standaard moeten zijn in elke nieuwe wagen. Ik denk dat deze positieve evolutie ook laat merken dat mensen bewuster zijn van de gevaren van het verkeer. Jaarlijks eisen ongevallen op de Belgische wegen nog steeds veel te veel slachtoffers.
Ik geloof wel dat we erop vooruitgaan. Vandaag zag ik op het journaal dat een vangrail van een autosnelweg vervangen was door een aarden middenberm . Sinds die aanpassing zijn er daar geen mensen meer omgekomen.Comment
-
Autogordel wordt steeds meer gedragen
Dat noem ik nog eens een positief gegeven! Het is heel belangrijk om een autogordel te dragen. De mensen beseffen vaak niet hoeveel bescherming de autogordel geeft. Vroeger zag je vaak kleine kinderen zonder gordel in de wagen zitten en dan verplaatsten ze zich doorheen de wagen, dat is toch gevaarlijk! Mijn ouders hebben mij, toen ik klein was, geleerd dat een autogordel dragen heel belangrijk is voor de veiligheid en sindsdien is dit voor mij een automatisme geworden. Als ik in een auto stap is het eerste wat ik doe mijn gordel aandoen. Het is dus fijn te weten dat mensen dit meer en meer beginnen te doen en dat ze inzien dat het goed is voor de veiligheid.
Comment
-
Gelukkig stijgt het aantal. Ik zal altijd, altijd altijd een gordel aandoen. één maal tijdens het 4x4 rijden niet aangehad, en daar had je het, 2x overkop...
Gelukkig ben ik er met schaafwonden en heel veel schrik vanaf gekomen. Road of offroad, GORDEL IS EN BLIJFT BELANGRIJK!
...Ell...Comment
Comment