Nederland wil zwangerschapsverbod voor 'slechte' moeders

Collapse
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Billy Bosmans
    Registered User
    • Sep 2008
    • 40

Kinderen mogen niet worden opgevoed door slechte ouders want dan worden zij het slachtoffer en die hebben er niks mee te maken. Het is een goed idee zo zijn er minder kinderen die de dupe zijn van slechte ouders en een beter leven kunnnen hebben. Ik ben hier een sterke voorstander voor kinderen moeten worden beschermt en zeker in het beginstadium.

Comment

• Sarina.VanRompaey
      Registered User
      • Sep 2008
      • 72

Ik ben eigenlijk volledig akkoord.
      Wij hebben momenteel twee pleegkinderen thuis en ze zijn broer en zus.
      Deze twee hebben echter ook al twee stiefbroers/zussen die ook ergens anders geplaatst zijn.
      Sommige mensen weten nu eenmaal niet van ophouden.
      Ik vind de twee kinderen die bij ons zijn echte schatten, maar je zou toch denken dat als er al twee kinderen zijn weggehaald, je wel zou stoppen.
      Er zijn nu eenmaal mensen die niet helder kunnen nadenken, en daarom denk ik dat het inderdaad geen slecht idee is.

Comment

• Ellen Brosens
        Ellen Brosens
        • Sep 2008
        • 43

ik ben volledig akkoord.
        Ouders die kinderen mishandelen die hebben het recht niet vind ik om nog kinderen te krijgen. Bij die personen moeten zo'n maatregelen zeker genomen worden vind ik.
        Maar je moet ook ergens de lijn trekken he, ouders die om bepaalde reden moeilijk hebben om voor hun kind te zorgen maar toch hun best doen om voor hun kinderen te zorgen moeten die ook gestraft worden?

Comment

• Kim Verlooy
          Registered User
          • Oct 2008
          • 57

Deze kinderen hebben waarschijnlijk later toch een "slecht" leven en misschien is dit wel een verstandige beslissing. De moeilijkheid ervan ligt wel in de grens bepalen tussen een goede en een slechte moeder. Zelf zou ik hier niet over kunnen beslissen, maar ik steun het voorstel wel

Comment

• liselore.verbercht
            Registered User
            • Nov 2008
            • 18

Ik vind het verschil slechte-goede moeder een veel te vaag begrip om je op te baseren. Dit wordt volledig afhankelijk van de beoordeling van een derde persoon. Ik heb nog nooit twee mensen gehoord met precies dezelfde opvatting over een goede opvoeding. Is het dus mogelijk om hier objectief over te oordelen?

Langs de andere kant begrijp ik het probleem wel, maar ik denk dat de oplossing voor een deel al kan liggen in een betere begeleiding. Mensen moeten de kans krijgen om te leren uit hun fouten, maar ik vind wel dat een begeleider kan worden aangesteld die mee volgt of het niet opnieuw fout gaat. In heel drastische gevallen kan een zwangerschapsverbod wel de enige oplossing zijn. Elk kind verdient een gelukkig leven.

Comment

Working...