Discotheek Noxx lokt 900 12- tot 15-jarigen

Collapse
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Griet.Borgmans
    Registered User
    • Oct 2009
    • 100

Ik ben akkoord met wat Anneleen zegt. Ook ik vind dat deze fuiven niet zo goed zijn. Jongeren gaan nu al vroeger en vroeger uit. Als ik naar een fuif ga, voel ik me oud! Er lopen daar jongeren (of kinderen?) van 11 jaar. Ik moet al naar een dancing gaan als ik niemand wil tegenkomen onder de 16 jaar.

Langs de andere kant vind ik het wel goed dat er geen alcohol gegeven werd in de Noxx. Maar wat als de jongeren zeggen: "Mama, ik wil naar die fuif gaan?" Daar worden ze wel blootgesteld aan alcohol. De ouders kunnen wel zeggen dat ze geen alcohol mogen drinken maar hoeveel jongeren luisteren nog naar hun ouders als er groepsdruk is van vrienden?

Comment

• Jasper.Deschuyter
      Registered User
      • Sep 2010
      • 98

Ik heb net de uitzending van 'Koppen' gezien op één en was vaak beschaamd in de plaats van deze jongeren.

Als er een reporter aan een jongen vraagt waarom hij uitgaan zo belangrijk vindt vertelt hij: 'de meiskes'. Die jongen is dan 13 jaar.

Verder vertellen er 2 meisjes van 12 en 13 jaar dat ze make-up gebruiken om 'ouder' te lijken. Waar ben je dan nog mee bezig?

Als er dan aan een ouder gevraagd wordt of ze haar dochter vertrouwd zegt ze: 'momenteel nog wel, ja'.

Ik wil wel even duidelijk maken dat ik helemaal niets verkeerd vind aan 'uitgaan', maar persoonlijk vind ik dat de leeftijd van 12-15 net iets te jong is.

Comment

• Kenny
        UDHR - art. 19
        • Sep 2004
        • 581

Orgineel gepost door wim leenaerts
        Er zijn trouwens al heel wat nuttelozere zaken onderzocht.
        Dat is 100% waar, ook al is het geen argument.

Uitzoeken of ze effectief vaker uitgaan is een optie, maar ik zou het dan eerder bekijken in functie van drankgebruik.
        Wel oppassen met zomaar verbanden te leggen tussen twee zaken: het kan ook dat die FRIS-fuivers van nature meer de drang hebben om uit te gaan en dat ze dus bijgevolg later automatisch vaker uitgaan dan niet-frissers (wat een woord ) .

Soit, het is natuurlijk ook een beetje idioot van mij om hier te discussiëren over conclusies van onderzoeken die nog niet gevoerd zijn.

Je wilt niet weten hoeveel mensen mij - wanneer ik hen vertelde dat ik geen alcohol drink - vroegenhoe ik mij dan amuseerde in het weekend (dit kan trouwens ook in de tegenwoordige tijd staan).
        NU serieus, hoe doe je dat dan?

Misschien zijn er helemaal geen gevolgen - des te beter dan natuurlijk -, maar net omdat we dat niet weten is het interessant.
        Zit wat in. Ok, ik ben ermee akkoord dat het weinig kwaad kan.

Verder toch nog even opmerken dat men hier twee discussies tegelijk aan het voeren is.
        Enerzijds of 12 tot 15-jarigen te jong zijn om uit te gaan. Echter, dat het heel jong is, daar zal iedereen het wel over eens zijn. Of je nu voor of tegen bent, hangt dan wellicht ook voor een stuk af van je eigen ervaringen op die leeftijd.

Anderszijds of het ethisch verantwoord is dat zo'n evenement wordt georganiseerd in de NOXX. Het financiële argument vind ik oneerlijk: fuiven worden ook georganiseerd om geld op te brengen.
        'I have never let my schooling interfere with my education.'
        -- Mark Twain

Comment

• alexandra.hauquier
          Registered User
          • Oct 2010
          • 20

Discotheek Noxx lokt 900 12- tot 15-jarigen

Ik vind dat kinderen van 12 tot 15 jaar te jong zijn om naar een discotheek te gaan. Alcohol mag dan wel verboden zijn en de kinderen moeten op een bepaald uur de discotheek verlaten. Ik vind dit ook geen goede voorbereiding op het latere uitgaansleven want wie met de verkeerde mensen in contact komt, kan snel aan drank of drugs geraken. Ik denk dat dan steeds meer jongeren sneller willen uitgaan met alle gevolgen vandien. Als ik zelf in een discotheek ben, zie ik soms jongeren van 15-16 jaar met verschillende flessen sterke drank die constant voor ruzie zorgen. Waar gaan we dan naartoe als we onze kinderen al vanaf hun 12 jaar na discotheken laten gaan?

Comment

• Karenoris
            Registered User
            • Sep 2008
            • 135

Orgineel gepost door Steffi.Vissers
            Dan moeten de organisatoren ervoor zorgen dat zulke feestjes regelmatig georganiseerd worden zodat de jongeren er telkens terecht kunnen om eens uit te gaan. Of NOXX er nu geld aan verdient of niet, wat maakt dat nu uit? Vindt tegenwoordig nog maar eens een organisatie die dit gratis en voor niets wil doen. Het voornaamste is toch dat de jongeren er veilig een leuk feestje kunnen bouwen onder leeftijdsgenootjes?
            Vind *

Maar wat als dit veilig en leuk feestje aanzet tot meer?
            Kinderen (géén jongeren!) die op hun 12jaar reeds beginnen 'zagen' over uitgaan. Het idee van de steeds meer en meer op de jeugd-gerichte maatschappij. Kinderen willen jeugd zijn, volwassenen willen jeugd zijn en jeugd vindt zichzelf als jeugd helemaal geweldig! Is dit niet opnieuw een stap in die richting?

Ik vind het nog een stapje verder gaan, wanneer ik 12-jarigen op een dorpsfuif zie feesten, met een biertje of zelfs wodka in de hand.
            Het idee van kinderen zelf verantwoordelijkheid geven en fouten laten maken, is niet zoals de meeste het interpreteren het 'vrij opvoeden' en je kind laten doen. Maar net het héél intens begeleiden van je kind en dit vraagt heel veel bekwaamheid van de opvoeders. Dit wil in mijn ogen niet zeggen dat je geen grenzen stelt of geen sancties meer opstelt wanneer er grenzen worden overschreden.

Comment

Working...